Gesprekslocatie Middelharnis

Middelharnis
Geen beoordelingen
  • Soort zorgaanbieder
    • Maatschappelijk werk
    • Coach
    • Eerstelijnspsycholoog
    • Jeugdhulp
  • Thematiek
    • Depressie
    • Familierelaties
    • Generatieconflict
    • Hooggevoeligheid
    • Hoogsensitief
    • Identiteit
    • Opvoeding
    • Partnerrelatie
    • Relatie met broer / zus
    • Relatie met derden
    • Relatie met kind(eren)
    • Relatie met ouders
    • Relatie met partner
    • Relatie met volwassen kind(eren)
    • Relatieproblemen
    • Rouw
    • Sociaal isolement
    • Somberheid
    • Verlies
    • Verwerking misbruik
    • Zelfvertrouwen
    • Zwak zelfbeeld
    Lees meer
  • Werkwijze
    • Individuele therapie
    • Maatschappelijk werk
    • Psycho-sociale hulpverlening
    • EFT
  • Registraties
    • HKZ
    • Beroepsregister Maatschappelijk Werkers
    • SKJ
  • Lidmaatschap beroepsverenigingen
    • Nederlandse Federatie Gezondheidszorg
    • Stichting Kwaliteitsregister Jeugd
  • Introductie
    zie website
  • Deze zorgverlener biedt zorg aan middels een bezoek aan de locatie van de zorgverlener.
  • Financiering
    Zie voor de actuele tarieven onze website: www.stichtingdevluchtheuvel.nl
  • Werkgebied
    Landelijk werkend. Gesprekslocaties te Goes, Ede, Middelharnis, Dordrecht, Rijssen, Woerden, Hoevelaken, Kampen en Zwolle
  • Vestigingen


  • Wijze van aanmelden
    Voor aanmeldingen en/of advies kunt u ons op werkdagen bereiken via tel. 0113 21 30 98. U kunt zich ook aanmelden via de website: www.stichtingdevluchtheuvel.nl Na aanmelding krijgt u per post een aanmeldingspakketje met een persoonlijk gegevensformulier. Wanneer dit formulier terug is bij De Vluchtheuvel wordt u uitgenodigd voor een gesprek. Wanneer uw hulpvraag in aanmerking komt voor hulp bij een psycholoog is een verwijsbrief nodig. U wordt hierover geïnformeerd. Na dit gesprek volgt een teamoverleg, waarna het hulpverleningsaanbod met u wordt besproken. Hierna wordt de hulpverlening zo spoedig mogelijk gestart of u wordt tijdelijk op een wachtlijst geplaatst. Soms is nader onderzoek of een verwijzing noodzakelijk. Crisis Gezien onze landelijke status en de beperkte schaalgrootte zijn onze mogelijkheden met betrekking tot crisishulpverlening beperkt.
  • Werktijden
    Kantooruren
  • Gespecialiseerd in:
    Problematiek in en rond huwelijk, gezin en opvoeding. Overige relatiebemiddeling. Psychische problemen. Identiteitsvragen.
  • Identiteit
    Reformatorisch
  • Percentage christenen onder cliënten:
    100
  • Grondslag / doelstelling
    De Vluchtheuvel staat voor het bieden van professionele, psychosociale zorg aan jongeren en volwassenen. Organisatie, hulpaanbod en hulpverlening worden in praktijk gebracht vanuit de christelijke levensbeschouwing. Deze is gebaseerd op het Woord van God en de daarop gegronde Drie Formulieren van Enigheid.

Deze zorgaanbieder is in het bezit van het Certificaat Christelijke Zorg. Bij het aanvragen van dit certificaat zijn de volgende antwoorden gegeven

  • Identiteit
    De christelijke identiteit van de instelling ligt verankerd in de grondslag zoals opgenomen in de statuten van de instelling, doordat hierin verwezen wordt naar de Bijbel als gezaghebbend Woord van God.
    De christelijke identiteit van de instelling ligt verankerd in de grondslag zoals opgenomen in de statuten van de instelling, doordat hierin verwezen wordt naar de Bijbel als gezaghebbend Woord van God.
  • Personeelsbeleid
    Het personeelsbeleid besteedt aantoonbaar aandacht aan het onderdeel ‘christelijke identiteit van de sollicitant’.
    De identiteit en doelstellingen van De Vluchtheuvel krijgen in sollicitatiegesprekken en bij aanname van stagiaires en vrijwilligers nadrukkelijk aandacht. Alle medewerkers worden gevraagd in theorie en praktijk de grondslag, Gods Woord en de Drie Formulieren van Enigheid, te onderschrijven. Binnen diverse overlegstructuren en door middel van toerustingsbijeenkomsten komt de vraag aan de orde hoe de identiteit in de hulpverlening en binnen de organisatie praktisch gemaakt kan worden.
  • Deelname netwerk
  • Communicatie
    De instelling draagt zorg voor een transparante communicatie over haar grondslag en identiteit en de daarop gebaseerde werkwijze. Dit is minimaal terug te vinden op de website van de instelling en klantendocumentatie (indien van toepassing).
    https://stichtingdevluchtheuvel.nl/wie-zijn-wij/de-vluchtheuvel/identiteit
  • Bestuurders en grondslag
    De toezichthouders, bestuurder(s), leidinggevenden en medewerkers van de organisatie onderschrijven de christelijke grondslag en leven deze voor.
    Bij alle facetten van het werk van De Vluchtheuvel is het Woord van God richtinggevend. Dat heeft consequenties voor toezichthouders, de bestuurder, leidinggevenden en medewerkers van de organisatie. Zij onderschrijven niet alleen de christelijke grondslag, maar willen deze ook in woord en daad uitdragen. Dit wordt voor een belangrijk deel vormgegeven door de medewerkers. Zij zijn zich bewust dat zij hun werk doen Coram Deo, voor Gods aangezicht. In het besef van de opdracht om God lief te hebben boven alles en de naaste als zichzelf.
  • Christelijke cultuur
    Binnen de instelling is sprake van een open cultuur, waarin medewerkers onderling de manier van bejegening van de cliënt met elkaar durven te bespreken; Bijbelse waarden rondom het omgaan met elkaar vormen hierbij het uitgangspunt, zowel voor de inhoud die besproken wordt als de manier waarop met elkaar gesproken wordt.
    De wijze waarop de medewerkers van De Vluchtheuvel met elkaar en met cliënten omgaan wordt gekenmerkt een dienstbare, respectvolle en loyale houding. In de praktijk ervaren hulpvragers soms spanningen tussen de Bijbelse norm en de gebrokenheid die zij ervaren. Daarvan zijn er vanuit de praktijk van de hulpverlening veel voorbeelden. Denk bijvoorbeeld aan verstoorde huwelijksrelaties, overspel, seksueel misbruik, verslaving of verwaarlozing van het ouderschap. Dit vraagt om van hulpverleners een veelzijdige benadering van psychosociale problemen. Altijd open en duidelijk. Soms confronterend! Maar vooral bewogenheid, zoals Jezus Zelf, de scharen ziende, met innerlijke ontferming over hen bewogen was. Dat is de grondhouding voor de medewerkers van De Vluchtheuvel. Zonde wordt nooit goedgepraat, maar de mens nooit afgewezen. Dat zorgt voor een open cultuur, waarin medewerkers onderling de bejegening van de cliënt met elkaar durven te bespreken.

Er zijn nog geen reviews geplaatst.

Schrijf een beoordeling

Geef elk punt een aantal sterren en licht dit kort toe in het reactieveld. U kunt kiezen voor ‘halve’ sterren door op de linkerhelft van een ster te klikken. Uw naam en emailadres zijn nooit zichtbaar voor andere bezoekers of de zorgaanbieder.
Deskundigheid

Ik ben deskundig geholpen.

Vertrouwen

Ik voelde me op m’n gemak.

Identiteit

Ik heb gemerkt dat ik bij een christelijke instelling / hulpverlener hulp kreeg.

Resultaat

Ik ben tevreden over het bereikte resultaat.

Tevredenheid

Ik zou deze hulpverlener / instelling bij een ander aanbevelen.

Reactie
Naam
Niet zichtbaar voor bezoekers en zorgverleners. Dient slechts ter controle
E-mailadres
Niet zichtbaar voor bezoekers en zorgverleners. Dient slechts ter controle
 

Stuur door

Naam ontvanger
E-mailadres ontvanger
Uw e-mailadres
Typ een bericht Niet verplicht
 
192